Manja-en-Marc-down-under deel 3

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Auckland

De grootste stad in Nieuw Zeeland en vertrekpunt van onze terugreis

Het zit erop, we zijn weer thuis

De laatste foto,s van dit avontuur met beelden vanuit het vliegtuig toen we over AustraliΓ« vlogen en na thuiskomst

Naar Coromandel

Het meest noordwestelijk puntje van het Noordereiland

Napier de Art Deco stad van Nieuw Zeeland

Na een verwoestende aardbeving en brand is het stadje weer opgebouwd in voornamenlijk art deco stijl.Jaarlijks is er een groot festival waar duizenden aan mee doen allemaal in klassieke kleren en oude auto,s.

Rotoruwa met Maori bevolking en werkende geysers en zwavel meertjes en poelen

Geweldige rondleiding door living village van Maori stam meegemaakt met uitleg over gebruik van hete bronnen voor het koken van eten en om in bad te gaan.,s avonds buffet meegemaakt met Maori eten en demonstraties en gezang

Taupo

Kwamen we doorheen met prachtig meer en waar de golfers een hole in one kunnen slaan op platform in het meer.Op de berg in de verte was nog vulkanische activiteiten te zien.

Wellington de hoofdstad van Nieuw Zeeland

Impressies van een stad ook beinvloed door aardbevingen in het verleden ( laatste was in december 2016) Mooie gebouwen verprutst door moderne opbouw op het dak,prachtig national museum,met kabeltreintje naar de top en wandelen door de stad met ook wat foto,s van bezochte pubs

Overtocht van Picton naar Wellington op het Noorder eiland

Onze trip op het zuidelijk eiland is afgerond en gaan met de ,,pont,, naar Wellington.Bij vertrek was het heel mistig en dat bleef tussen de eilanden hangen.Schitterende spannende beelden?

Oamaru deel 2

Door technische problemen zijn deze foto,s niet aangekomen bij Denise. Dus nog maar een keer proberen want dit plaatsje is te leuk om niet met jullie te delen.

Van Kaikura naar Bentheim

Omdat door de aardbeving de weg naar het Noorden is afgesloten moeten we 300 km omrijden om morgen op tijd de boot te halen

Van Timaru naar Kaikura

Langs de westkust naar Kaikura waar in december nog een aardbeving heeft plaatsgevonden.Gelukkig geen slachtoffers maar verscheidene huizen winkels en hotels mogen niet meer gebruikt worden

Oamaru

Verrassend leuk plaatsje met oude wolpakhuizen ,leuke speelplaats voor kinderen en gekke verroeste objecten voor de oudere jeugd

Van Wanaka naar Dunedin

Naar de Oostkust van het land met prachtige uitzichten over baai' zeehonden,albatrossen,blauwe pinguins en vogels in de rotsen

Dunedin stad

Mooie stad met prachtig oud station, art gallery,kerken en gebouwen en niet te vergeten de mooie baai

in Wanaka

Een ,,wintersport,, stad aan een prachtig meer waar we te gast zijn bij een voormalige batsman en coach van het Cricketteam van Nieuw Zeeland.Een prachtig huis met dito terras en fantastisch uitzicht over Tanaka meer en bergen

Van Greymouth naar Haast

Met ,,onze,, Rav4 Toyota naar Haast met enkele tussenstops waaronder een korte wandeling overvde voet van een gletcher

Van Haast naar Wanaka

Na het berglandschap krijgen we er nu gratis mooie meren bij.

Met de bus van Christchurch naar de westkust Greymouth

Door een grote bosbrand en aardverschuivingen is het niet mogelijk om de geplande treinreis te maken dus dan maar met de bus.Prachtige reis met als hoogtepunt de rit door Arthurs pass

Eerste indrukken Nieuw zeeland en Christchurch

Na een voorspoedige vlucht naar N.Z. Hebben we Christchurch bezocht getekend door de verschrikkelijke aardbeving in september 2011. Cathedraal die vrwijl verwoest is en waar nieumand in mag wegens instortingsgevaar.Kan waarschijnlijk niet gerestoreerd worden.Bevolking pakt draad weer op en start tijdekijke winkels en restaurantjes in omgebouwde containers.Met de gondel naar de top van een eer dan 400 meter berg voor foto,s over stad en omgeving. Have fun

Naar de Outback en Broken Hill

Deze trip brengt ons in het immense outback gebied en de oude mijnstad broken hill met indrukwekkend monument voor verongelukte mijnwerkers en op de top van een heuvel de Living desert met beelden midden in de natuur.natuurlijk kunnen de beesten niet ontbreken,

Melbourne 2017

Na onze reis naar Tassie weer even uitlaatgassen insnuiven in de stad met foto,s van streetart en aboriginal art

De laatste foto,s van Tassie

In deze laatste reeks over Tasmanie bezoeken we de Cataract gorge met stoeltjeslift"het schilderachtige Stanley en zie je ons de boot missen ( geintje) en op de terugreis kruisen we het zusterschip en moeten we voor de haven wachten op de uitvaart van een cruiseschip

Hobart en omgeving

zie verslag

Bootreis vanuit Strahan

Een prachtige tocht gemaakt met een catamaran door de baai met viskwekerijen een wandeltocht door het tropisch regenwoud en een bezoek aan een eiland waar gevangenen boten hebben gebouwd

Wombats en Wallabies

Tijdens onze wandeling rond Cradle mountains zagen we deze Wombats waaronder een moeder met jong Langs de weg vonden wij twee Wallabies( soort kleine kangeroes) verscholen tussen struikgewas.zoek ze maar op de foto. P.s deze foto,s komen Tot jullie door noeste samenwerking met Denise

Rondreis Tassie

Zijn vanuit het Noorden afgezakt naar. hobart.meer nar het zuiden komen we op Antartica zullen we maar niet doen

Foto's Marc en manja

Hier wat foto's

Eerste dagen bij Mike in Melbourne

Na een stevige reis zijn we zeer hartelijk ontvangen door Mike in Melbourne waar we een verrasssingslunch op een zeer mooi plekje met uitzicht op de skyline van die mooie stad.

Singapore deel 3 chinatown

Meeste tijd doorgebracht in deel van Singapore waar de chinezen wonen.Indiase bevolking heeft zich teruggetrokken in ander deel Little India.Voor de chinezen is 2017 het jaar van de haan wat je overal kan zien

Singapore deel 2

Sorry mensen.Opladen foto,s ging niet. Hopenlijk nu wel. Het zou erg jammer zijn dat we de extra foto ruimte van een gulle gever uit het Zuiden des Lands (nee geen philips maar Onno) niet zouden kunnen gebruiken.We gaan het weer proberenu

Tussenstop in Singapore

Op onze weg naar Melbourne hebben we een tussenstop van twee dagen in Singapore gemaakt om te acclimatiseren en te genieten van deze bruisende stad. Vooral ons bezoek aan de Gardens by the Bay heeft veel indrukken achtergelaten.

Mike heeft ons weer verleid om weer down under te gaan

Tijdens zijn bezoek aan Europa hebben we samen  met  Mike onze trip naar Australie en Nieuw Zeeland voorbereid.

klaar voor vertrek / ready to take off / pret pour dΓ©part