Manja-en-Marc-down-under deel 3

Eerste dagen in Australie

Beste vrienden,

Ik schrijf dit verhaal in the middle of nowhere in Tasmanie.We zijn op het ogenblik in Cradle mountain national park echt schitterend.Ik heb honderden foto,s gemaakt maar de stoom komt uit mijn oren omdat ik er niet in slaag om ze te versturen.Maar laat ik starten met onze eerste dagen in Melbourne.Mike heeft ons afgehaald van het vliegveld na een nachtje in het vliegtuig. Omdat we nauwelijks geslapen hebben in het vliegtuig was het vechten tegen de slaap maar we hebben het volgehouden mede door een gezellig diner bij het plaatselijke tandoori restaurant. In mijn gevoel een nacht volledig bewusteloos doorgebracht en s,morgens naar de big market en een verrassingslunch op een picnicplek met uitzicht op de sky line van de stad.Mike had verse Tasmaaanse oesters gehaald en borek ,een Libanees gerecht. De volgende dag was het voorbereiding voor onze inscheping op de Spirit of Tasmanie die om 19.10 vertrok voor een oversteek naar Davenport.Ondanks de windkracht 5 hebben we goed geslapen in onze hut zodat we om 7 uur wat uitgerust aankwamen.Langs de kust naar onze eerste overnachtingsplek en bezoek aan Stanleytown met prachtige klassieke huizen en mooie tuinen.De volgende dag ( vandaag dus) naar Cradle mountain waar we prachtige vergezichten en niet te vergeten onze eerste wombats van dichtbij in de natuur hebben gezien. Als we weer in de bewoonde wereld zijn zal ik weer proberen om de foto,s te verzenden.Kortom ondanks de technische puzzels met de foto,s hebben we het prima naar ons zin en kunnen we ons niet voorstellen dat we al zo veel gezien hebben en pas een week op pad zijn (wordt vervolgd )

Jannie en Piet

Lieve mensen, wij kunnen ons voorstellen dat jullie het gevoel hebben al veel langer onderweg te zijn dan een week. Je beleeft zoveel nieuws. We hopen dat het weer lekker is, zodat jullie veel buiten kunnen zijn. We missen jullie (en vooral jou, Manja, ja Marc, standsverschil moet er blijven hoor)) natuurlijk enorm, maar we zijn ook best een beetje jaloers op al die mooie plekjes en vooral ook dieren die jullie (zullen) zien. GENIET MET ELKAAR EN VAN DOWN UNDER.

Lucienne

Goed te lezen dat jullie culinaire leven zich down under gewoon doorzet, ga zo door ????

Ed

Klinkt allemaal weer geweldig en heel leuk om jullie zo te volgen.

Anneke en Joop

Fantastische belevenissen, knijp maar af en toe in je arm om te beseffen dat het een realistisch avontuur is ! Hoop dat jullie ook een goede nachtrust hebben, Manja kennende ? Liefs en ik denk aan jullie!