Manja-en-Marc-down-under deel 3

Hong Kong wow

Wat een stad, New York lijkt wel een dorp, Prima vlucht gehad, maar nu gaat het nachtje overslaan zich wel gelden. Om ervan af te komen nog maar een keer want over drie uur hebben we de nachtvlucht naar Sydney. Fantastische dingen gezienen hebben alle toeristische attracties in drie dagen gedaan compleet met havencruise, tramtocht naar de Peak en zelfs de panda,s die geschonken zijn door China bij de Overdracht van Hong Kong hebben we vandaag gezien. We genieten met volle teugen en genieten van het laatste kop koffie in de Pacific Coffee bar naast ons hotel. Prima hotel trouwens ( goed geregeld Lucienne) tres chic en comfortabel.

Marc zit nu aan de koffie dus ik pak het over. We hebben al verhalen voor drie weken om jullie te vertellen aan de hand van de tig foto's die er genomen zijn. Het is een belevenis. HongKong is enorm! Alleen maar flat gebouwen en veel lichtreclames. Gisteravond vanaf een dinerboot de lichtshow van HK gezien!!Laser all over de place en allemaal lichtflashes op en tegen de gebouwen en dat elke avond een kwartier lang. Je moet er speciaal voor komen maar dan heb je ook wat! 'sMorgens het tegenovergestelde: een tochtje op een heuse sampan (een chinees houten bootje( door de haven langs de visserbootjes enzo. Kortom het is genieten en de schoenen zijn nu al versleten..dat wordt wat. Wij dus ook dat snappen jullie. We knijpen elkaar af entoe maar even om te geloven dat we hier lopen aan het andere eind van de wereld. Het toetsenbord is heel bijzonder doordat het universeel is zodat iedereen kan internetten dus er staan 4 lettertekens per toetsje op. Het Engels is hier ook zeer bijzonder......tesnel met een zwaarchinees accent zodat beide partijen af en toe niet weten waar het over gaat. Hilarisch!We gaan zometeen naar het vliegveld voor de volgende stap. Kussen van ons beiden en als slot de 2 chineze woorden die ik gisteren van een lief chinees meisje geleerd heb: Nawu en tse tse = hallo en dank jewel. Fot's komen als we in Sydnry zijn.

Groeten aan iedereen en tot het volgende bericht

Manja en Marc

Yvonne & Ed

Jullie zijn nog maar net begonnen en dan al zoveel indrukken. Hoe moeten jullie de rest nog opnemen? Zijn jullie eigen "harde schijven" wel ruim genoeg?
Lieve Manja wat een verrassing heb je laten bezorgen. Ben er heel blij mee en zal het zeker koesteren.
Zijn heel benieuwd naar jullie eerste foto's. Vanavond zullen we jullie missen bij de franse les. Natuurlijk drinken we met elkaar een glas wijn (flessen!!) op jullie bijzondere reis.

Lucienne

Het begin is goed, leuk om nu al zo'n mooi verslag te lezen, ik heb de jongens nog even het tijdsverschil uitgelegt want die hadden jullie wel een hele lange vlucht toebedacht haha, in Hongkong later is dus hier vroeger, ja het blijft lastig, maar goed voor we eraan gewend zijn, zitten jullie alweer in de volgende tijdzone.

Geniet van alles (overbodig om te zeggen) en vooral ook van elkaar, pensionado zijn is toch zo gek nog niet.

Groeten aan Alistair en .....???? sorry even kwijt.

Dikke kus van de lagassen

Maurice

Niet alle leuke dingen in je koffer doen, maak er foto's van vooor de herinneringen

Vivienne ten kate

Lieve alletwee, als ik het goed heb begrepen arriveren jullie vandaag in Sydney, welcome to Australia!! Ja HK is a place to be wij hebben er toendertijd wat goud en zijde gekocht!!Zijn jullie je nog te buiten gegaan??
Wij gaan half maart naar Savelot en zullen daar iedereen de groeten van jullie doen o.k.en Klaas kijkt nog even naar jullie fruitboompje. Nou lieverds geniet van al het moois wat jullie nog meer gaan zien en voor jullie alle 4 een hele dikke kus en een fijne tijd met elkaar, Klaas en Vivienne.