Manja-en-Marc-down-under deel 3

Op Australische grond

We zijn vanmorgen veilig geland in Sydney na 9 uur vliegen.Ogen wel dicht gehad maar niet geslapen. Op het vliegveld in Hong Kong bleek dat ze verschrikkelijk spastisch doen met liquide middelen in vliegtuig. Zelfs de speciale flesjes in speciale tasjes zoals we gewend waren zijn teveel voor de Aussies. maximaal 75 ml mog in handbagage. Snel alles in de koffers gestopt . Manja gesnapt bij de douane omdat ze flesje water voor op het vliegveld in haar tas had. Vriendelijk verzoek om het op te dringen of anders weg te gooien. Opdrinken dus .In Sydney heel andere sfeer, vriendelijke dames en heren bij de douane en we hebben snel wat booze ingeslagen zodat we met de Aussies kunnen toasten. Hotel is O.K. en heeft internet vandaar dit snelle berichtje . Ik ga er geen gewoonte van maken om elke dag te mailen maar nu begint het voor ons echt het Australische avontuur. Wandeling door de stad gemaakt en natuurlijk Harbour bridge en Opera building bekeken. Wat een andere wereld vergeleken met Hong Kong.Mensen lopen relaxed en glimlachend door het leven en hebben volgens mij weinig last van stress. Terrasjes zaten gezellig vol en in het lekkere weertje hier 28 graden was het goed vertoeven. Mooie stad met afwisselend nieuwbouw en wat oudere panden. Engelse invloed is goed te zien. Ook voor jullie straks als ik de fotos op het log zet. Komen eraan

Groeten van Manja en Marc

Reacties

Reacties

Jan van Galen

Ik dacht dat die idioterie met die gevulde flesjes intussen wel over was, maar de chinezen kunnen er klaarblijkelijk nog wat van. Wat betreft de reistijd, daar ben ik niet van onder de indruk. Ik ben vorige week naar de wintersport gegaan in Oostenrijk en heb er 16 uur (!!!!) over gedaan. Kijk daar krijg je nou echt de vinkentering van1

Veel plezier en geniet ervan.
Jan

Zoonlief ;)

Klinkt allemaal waanzinnig, toe maar, 28 graden.Ik kijk hier uit mijn kantoorraam tegen wat troostelozer weer aan. Daarentegen hoef ik naar Delft geen halve dag te vliegen ;) Ik geloof dat het bloggen prima gaat zo, nu de eerste foto's nog, ben erg nieuwsgierig.

Luitjes genietze!

Merlijn

Lucienne

G' day, ja leuk he die chinezen, ik had gedacht dat ze in Hongkong misschien al iets verder waren, want ik heb die paranoia ervaring ook, zelfs de insuline van een van de reigenoten mocht pas na 6 controles en mannen in indrukwekkende uniformen mee. Maar goed nu lekker relaxen in de Aussie, geniet van het weer en alles, hier is het een triest verhaal qua weer, maar vers van de pers, we hebben vanmiddag wel een nieuwe aygo gekocht, schijt aan de credit crisis.

Liefs Toon en Lucienne

joopverschoor@gmail.com

Hallo, wat een groots avontuur... Als jullie nog een mooie fles Australische wijn vinden met een haan erop: je weet het het : Familie van ondergetekende. advies: proef namens ons en laat ons weten of die echt okay is.... liefs en dikke knuffel van An

Justin

Leuk dat nu de rollen omgedraaid zijn, en ik nu jullie verhalen kan lezen ;-). Geniet ervan, ik blijf jullie volgen!

Groeten van jullie neefje in het hoge noorden!

Nellster

wat heerlijk dat jullie me meenemen in de virtuele reis vol terrassjes ,wijn en zonneschijn.
helpt ons de trieste koude dagen door wahaha
"vol verwachting klopt ons hart" op het vervolg.
ik zeg : see ya later alligator
kus ,your loving schoondochter :P

waldi

wat doen jullie al veel leuke dingen geweldig ga zo door en geniet hier is het miezerig en niets anders als ellende met de beurs wees blij dat jullie daar zijn en de temperatuur prima is . Je leeft maar één keer dus ga ervoor. liefs waldi en theo

Yvonne & Ed

Zijn jullie het operahuis al van binnen wezen bekijken? Is het echt zo indrukwekkend als men zegt en schrijft? Blijf ons a.u.b. jullie vele indrukken doorgeven via dit weblog, dat geeft ons het idee dat we ook een beetje in Australië rond toeren.
Dikke knuffel voor jullie beide!

Bernard en Joan

Goed dat het water was en geen jenever wat er opgedronken diende te worden.
Geniet van het prachtige land dan genieten wij mee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!