Manja-en-Marc-down-under deel 3

Op naar het Noorden

G, day mates, We staan aan de vooravond van de tweede etappe in onze reis naar het warme Noord westen.Vanmiddag zijn we aangekomen inPerth na een rondrit in het Zuid-Westen van maar 3617 kilometer. Na ons verbijf in Cape how zijn we afgezakt naar het meest zuidwestelijke puntje van Australie, Augusta. Bij de vuurtoren in die plaats stond een bordje dat de Zuidelijke pacific en de Indian pacific elkaar hier ontmoeten maar we hebben nergens een grenspost gezien.Als het goed is heeft Merlijn de foto,s op het web gezet en hopenlijk genieten jullie bij het kijken ernaar net zo veel als toen ik de foto,s nam.we hebben weer prachtige rotsstrande met hogeplven en ier en daar wat surfers gezien en zijn gisterenmórgen zelfs persoonlijk te water gegaan.De golven hebben een enorme kracht maar het was lekker verfrissend.Nola is met een van haar vriendinnen de zee opgegaan om te vissen en kwam met twee wijtingen aanzetten.Dus weer verse vis op het menu.Wanneer slaan ze nu eens een flinke biefstuk aan de haak? Het appartement in Augusta was weer van alle geneugten voorzien met een terras met uitzicht op het strand waar de plaatselijke schooljeugd surflessen aan het volgen waren.We hebben nog een tochtje door het innenland gemaakten even aangelegd bij een bierbrouwerij die toevallig tussen de wijnvelden was verstopt.Op de foto,s kun je zien hoe het ons daar is vergaan.Voor de show ook nog maar wat wijntjes geproefd bij een grote winery.Ze gebruiken hier druivenen combinaties van druiven waarvan ik nog nooit heb gehoord maar ze zijn goed te drinken met een eigen touch per winery. Dus je merkt dat we het hardstikke druk hebben en een autoloze dinsdag kwam dan ook wel goed uit.Morgenochtend vroeg vertrekken we naar Broome waar het volgens de weerberichten niet warmer wordt dan 35 graden.Kathleen en Alastair arriveren dan enkele uren na ons uit Melbourne.Ik ga mijn bedje opzoeken en laat weer wat van me horen als we internet kunnen vindén in Broome of noordelijker.We keep in touch en zien uit naar jullie reacties Liefs van Manja en Marc

Luz

Schitterende foto's. Fijn om jullie zo te zien genieten.

Maurice

Zo te horen gaat het goed in Australie en nog veel in het verschiet liggen. De tuin licht er goed bij en er zijn wat planten dood gevroren door de winter die er geweest is. heb er al wat van uit gehaald .

Yvonne

Heerlijk om jullie verhaal en foto's te lezen en te bekijken in Sestriere. Het is duidelijk dat jullie het naar je zin hebben. Ook al skiën wij niet, we amuseren ons best in een zonnige omgeving.