Manja-en-Marc-down-under deel 3

Poeh,poeh,puf,puf

Hoi luitjes, Ik schrijf dit verslag bij de buren een back packers hotel naast ons prachtig klein resort bij maar liefst 36 graden in de schaduw.Gelukkig koelt het ,s nachts wat af tot 27 graden.Gelukkig zitten er goede airco,s in het huisje en op het overdekt terras zit een grote ventilator dus best uit te houden. Even een poging om jullie op de hoogte te brengen van onze huidige avonturen. Na een nachtje bijkomen inPerth hebben we afscheid genomen van onze zeer gastvrije en aardige vriendin Nola.Met Qquantas in enkele uren naar Broome waar we om 12.30 uur landden We liepen daar tegen een muur van warmte en waren blij dat we de aankomsthal snel bereikten waar we onze bagage van de band konden plukken.Nola had ons een oude koelbox meegegeven waarin we de booze haaden gestopt dus belangrijke lading.Na de formaliteiten bij de autoverhuur zijn we naar ons resort gereden aan de buitenkant van Broome op loopafstand van het strand.Een prachtig klein resort met mooie bungalows en een bijpassend zwembad,dus ook erg klein.Maar wat maakt dat uit met de Indische oceaan naast de deur.Dat zwembad is groot genoeg.Na het inslaan van wat boodschappen en een korte blik op Cable beach hebben we Kathleen and Alastair opgehaald van het vliegveld.Die hadden meer dan 11 uur in het vliegtuig gezeten en waren het land niet uitgeweest,kun je nagaan hoe groot Australie is.Met onze huurauto hebben we een poging gedaan om de voetstappen van dinosaurussen te vinden die slechts enkele dagen per jaar te zien zijn bij uiterst laag tij.Of we in onze zoektocht geslaagd zijn moeten jullie maar op de komende foto,s bekijken. gisterenmorgen ben ik toen de rest nog sliepen een duik gaan nemen in de zee.Heerlijk verfrissend en verrassend.Ik was lekker wat baantjes aan het trekken toen ik plotseling. Wat zwarts naast me zag op enekele meters van me vandaan.Dat moet een surfer zijn met een wetsuit dacht ik,totdat ik een zwarte vin zag op die surfer dus dan maar een dolfijn.Toen ik een tweede vin zag wist ik het niet meer zo goed en ben maar naar het strand teruggezwommen waar kijkers me vertelden dat ik naast een kleine school mantra,s had gezwommen je weet wel die vissen met grote vleugels die voortglijden over de bodem , een prachtig gezicht. Ik dacht geen moment aan een kleine haai terwijl er dit jaar al 5 slachtoffers te betreuren vallen door aanvallen door haaien.Een van de foto,s is de frontpagina van een plaatslijke krant waarin afscheid werd genomen van een vader van twee eine kinderen die even met zijn broer ging zwemmen.Triiest verhaal maar gelukkig is ons strand bewaakt door de plaatselijke reddingsbrigade en was ik niet van plan om de oversteek naar Zuid-Amerika te maken.Broome is de parelstad van Australie en snelle denkers zullen al door hebben dat dit geld gaat kosten.Of het de moeite en geld waard was moeten jullie maar beoordelen als Manja weer terug is.Het bezoek aan de Japanse begraafplaats waar de verdronken parelduikers zijn begraven mede met de slachtoffers van de cyclonen die hier hebben huis gehouden, was erg indrukwekkend.Ook het bezoek aan de weekmarkt met aboriginal,,kunst,,en eettentjes was leuk om te zien.Een van de kraampjes werd gebruikt door de Australische natuurwacht.Er liepen twee dames rond met een buidel waarin een 9maanden oude Euro opgroeide.Een Euro is een klein soort kangeroo.In dit geval was de moeder doodgereden en hebben ze de pasgeboren joey gered.Ook werd uitleg gegeven over wat te doen bij een slangenbeet door een voorlichter met een python rond zijn nek. Straks gaan we bij zonsondergang kijken naar de staircase to the moon.Wat dat is zien jullie hopenlijk op het eerstvolgende fotoverslag na het verslag watik vandaag ga posten.We gebieten nog steeds volop van ons australisch avontuur en danken jullie voor de leuke reacties op het blog of per mail.We groeten jullie vanuit een bloedheet maar prachtig Broome. Manja en Marc

FOTO'S: http://bit.ly/Idkz3L

Reacties

Reacties

mo en hans

Hi lieve Manja en Marc,
Wat een heerlijk verhaal weer, het is telkens alsof we er een beetje bij zijn. Genieten met volle teugen dus!
Veel liefs en bises, ook voor Kathleen en Alastair, van ons beiden!!!

Lonneke

Wat heerlijk met jullie mooie verhalen te lezen!! Blijf vooral genieten van alles wat jullie zien en van het mooie weer! Liefs, John & Lonneke

waldi

heb een vehaaltje via jullie e-mail gedaan ben benieuwd of dat aankomt. geweldig wat jullie meemaken en wat heerlijk veel zwemmen wordt je zelf een dolfijntje van manja liefs van mij

Denise en Robin

Vrolijk Pasen!!! Manja heb je je ingehouden bij de parels??hihi of heb je gelijk een mooi snoertje aangeschaft? Moet wel heel lief zijn al die baby kangaroes.... Benieuwd naar de foto's!!!! Hiergaat alles goed, gister romantisch met z'n tweeën naar de film Titanic geweest... Tenminste ik vond t romantisch Robin vond t minder hihi... Nou hele fijne vakantie en bij het zoeken van de paaseitjes ga er dan niet stiekum met een ei van een vogelbekdier vandoor! O ja geef Alistar en Kathleen een dikke zoen en knuffel van ons! Xxxx Denise en Robin

Lucienne

Mooi verhaal weer, en dat ze daar nog Dino's hebben al zijn ze er dan niet elke dag of heb ik het verkeerd begrepen. Wij zijn klaar voor de paasbrunch en morgen heb ik de helft van jullie gezin geadopteerd voor het paasdiner incl peethond. Geniet verder en kijk toch maar uit voor die haaien want ik kan niet zonder mijn grote broer. Liefs toon en lucienne en fijne pasen

Bernard en Joan

Geweldige verhalen. Wat heerlijk om alles op te kunnen schrijven, het is ondoenlijk dit moois allemaal te onthouden. Geniet verder en pas op met die vinnen.
Hier is het een koude pasen, bijna schaatsweer. Op het nieuws zei men dat de temperatuur lager is dan met kerst. Groetjes.

An

Nou Mark dat is wat anders dan baantjes zwemmen in de Blinkert. Erg leuk om jullie verhalen en foto's te lezen, wat een mooie kleur rotsen, geweldig allemaal. groetjes uit een regenachtig Nederland.

Petra

lieve allebei, weer hartelijk bedankt voor het mooie verhaal. zo reizen wij hier toch een beetje met jullie mee. ik heb de mail van Manja doorgestuurd aan alle koordames en zal voor Paula een uitdraai maken. deze week hebben we Paasvakantie maar volgende week gaan we weer vrolijk verder oefenen. Vem kan slegla..!
veel groeten!

Jannie Spitz

Prachtige foto's en leuke verhalen. Wij genieten ervan, laat staan jullie. Wacht nieuwsgierig op de volgende verhalen en foto's

Mauricd

Mooie foto's
echt gezellige tijd die je door brengt op een zon overgoten vacantie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!