Manja-en-Marc-down-under deel 3

Dan maar de lucht in!!!

G,day mates, Ik schrijf dit verslag vanuit ons nieuwe tijdelijke verblijf(nr11) in Kunnunurra.We hebben weer heel wat beleefd dus zet je maar schrap.Na onze ,,strandvakantie,, in Broome zijn we vertrokken naar de outback waar telefoons en internet nog niet zijn doorgedrongen.Onze kleine auto hebben we omgeruild voor een Toyota Camry zodat we ook met z,n drieen achterin nog wat kunnen ademhalen.OnE eerste stop was in Derby een dorpje van niks met een fish and chips tent van de zelfde kwaliteit.Verdervwas ijna alles dicht dus zijn we gauw doorgereden naar onze volgende bestemming Fitzroy crossing.Daar stonden twee bivaktenten overgehouden uit de eerste of tweede wereldoorlog op ons te wachten.Bij de eersteinspectie door Manja zag ze verscheiden gaten aan de onderkant van de tent dus was het buitenhouden van ongedierte geen optie. toen er een vriendelojk muisje over haar voetbwandelde was het besluit snel genomen en hebben een upgrade naar de motelkamers geregeld.Jullie zullen ons wel watjes vinden maar een goede nachtrust zonder aanvallen van muggen is wel wat waard. De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt door de Geiki gorge en de Boab prison bekeken.( zie foto,s) Aboriginals die gekidnapped werden en aan kettingen naar de kustbwerden gebracht voor verdere transporten werden in deze boom gevangenis enkele dagen opgesloten.Omdat de trip naa Kunnunura wel wat lang leek hebben we een tussenstop ingelast in een motel bij een roadhouse in Warnum. In dit zeer gedateerde slaaphok was een airco voorzien van een straaljager motor. Warnum is een nederzetting van de aboriinals waar je slechts met een permit in mag en alcohol ten strengste verboden is ( afzien dus).Vrienden van Mike beheren daar een art gallery van plaatselijk vervaardigde aboriginal art. toen we een rondleiding kregen door de prachtige gallery kwamen de makers van de schilderijen een voor een binnen om een toelichting te geven bij un schilderijen.De meest indrukwekkende verhalen uit hun dreamtime lagen tegrondslag aan hun kunstwerken en Mike en A.en K. Hebben danook enige werken gekocht.onze dreamtime hangt ognsteeds in Broome.Op d parkeerplaats gesproken met een trucker die 68 ton aan zwaar materiaal op drie aanhangers vervoerde met een lengte van 52,6 meter.Deze aardige jonge man rijdt per dag zo,n 1100 km waar hijntussen de 14 a 16 uur over doet.Gelukkig mag hij van z,n baas twee keer per dag een half uurtje rusten dus mijn conclusie was al gauw uit de buurt blijven van die roadtrains want of ze op tijd willen of kunnen stoppen is de vraag.De belangrijkste ,,attractie,, in ditngebied is een bergketen met praxhtige dalen en grotten De bungle bungles. Om die te bereiken dien je met een stevige 4wheel drive ongeveer 5 a 6 uur te rijden om 58 km te overbruggen.Daar aangekomen is het nog maar een wandeling van 45 km.Gaat dus niet lukken of........... DAN MAAR DE LUCHT IN. we hebben dus naast ons motel een rondvlucht met een helicopter geboekt en waren binnen enkele minuten boven de Bungles.Onze eerste helicoptervlucht was een adembenemende ervaring zeker voor mij die achter in de heli zat zonder deuren.Geweldig om foto,s te maken maar wel wat tochtig.Ik hoop fat jullie een beetje meegenieten door de gemaakte fot,s te bekijken. Na deze fantastisch ervaring was het tijd om even af te koelen in eenplaatselijke kreek waar we door een stel,, wilde paarden,, werden gade geslagen. We hebben genoten van de kunst en de vriendelijke vrienden van Mike die ons veel over hun werk tussen de Aboriginals hebben verteld.In 2011 is het hele dorpje vrijwel verwoest door een plotselinge vloedgolf. Ook in de gallery was er grote schade en ca 600 kunstwerken gingen verloren.De aboriginals krijgen op dit moment nieuwe huizen van de regering compleet met moderne airco.Jammer dat zij liever buiten slapen en de airco door hen nietnwordt gebruikt.Wij wel,ik zou nietnweten hoe ik zou kunnen slapen bij eentemperatuur van rond de dertig graden.Kortom het blijft hier fantastisch en vandaag hebben we een prachtige tocht gemaakt over de Ort river en Lake Argyle.De foto,s daarvan hebben jullie tegoed in het volgende fotoverslag. Nu luitjes deze jongen gaat zijn maje opzoeken want morgen gaan we de Toyota omruilen boor een Four wheel drive om onze volgende bestemming te bereiken El Questro.We kijken uit naar jullie reacties op het log of per mail Keep on posted Manja en Marc

FOTO'S! Linkje hier: http://bit.ly/HKGYmK

Hans en Mo

JONGENS, wat beleven jullie veel! Ik heb ook het idee dat jullie de dagen 3 dubbel vullen, van A naar B en dan nemen we C en D meteen even mee, heerlijk! Manja, een lief schattig muisje...dat is toch niet zó erg....
Halen jullie ook wel eens mail op van cultuur en Wanadoo of mail ik jullie voor niets op die adressen?? Heel veel reisplezier en groeten van ons aan jullie allen.
xx H&M

aik

nou nou wat een avonturen allemaal. Leuk om op deze manier mee te reizen. Alleen weet ik niet waar ik jullie foto's kan zien. Als ik op de button Foto's druk kom ik niet verder dan jullie vertrekfoto. Dus eigenlijk geloof ik allemaal niets van jullie verhalen, en denk stiekum dat jullie je gewoon op jullie zolderkamertje in Capelle hebben teruggetrokken en vandaar de blogs de wereld insturen!

Lucienne

Leuk hé zo'n helikopter vlucht, prachtige manier om de boel te verkennen en beter dan 45 km lopen, hoe bedenken ze het met die hitte. Heel benieuwd naar de foto's want dat gaat volgens mij nog niet vlekkeloos.

Veel plezier in 4wd en kijk inderdaad maar uit voor die roadtrains want al remmen ze het duurt even voor ze stil staan...........

Lucienne

Sorry iets te snel over de foto's geroepen, linkje gemist, maar nu gevonden, prachtig ik wil ook........

Jan van Galen

Hoi M&M,
Leuke verhalen hoor en dat bij een pittige temperatuur. Ik zou op dit moment graag met jullie ruilen, want hier is het vies koud, bah... ik wil hitte en kamelen en desnoods dromedarissen. Verder leuke foto's vooral de helikopter was een verstandig besluit, prachtig uitzicht, schitterende gelaagdheid van de bodem (zei de fysisch geograaf) gaat zo door, ik lijd hier wel door in stilte!

G&F

M&M w
Wat een prachtige foto's! Die ene waar jullie met z'n 2en voor een soort boomachtig gedrocht staan, was dat ook een overnachtingsplek. Tsja, dan kunnen we ons voorstellen dat je toch voor een motelletje of zoiets gaat. Nou geniet ervan en voor wat meer comfort hoeven jullie je echt niet te schamen hoor. Een goede nachtrust is is een eerste vereiste tijdens zo'n doe-vakantie.

Yvonne

Wat een indrukken doen jullie op. Gelukkig dat de weblog en de foto's veel vast legt. Niet alleen voor de thuisblijvers maar ook voor jullie. De foto's zijn weer prachtig.

Irene

Wat een geweldige foto's, vooral de buggles zijn zeer indrukwekkend. Zo'n tent hadden wij ook overgeslagen, een beetje luxe mag best, zou ik zeggen. Trouwens 30 graden zou me wel trekken, want hier komen we om in de regen deze week.
Groetjes Irene

Hans C

Er is niets fijner dan airco in een gebied met vochtigwarme nachten. Verstandig dat jullie de tent verlieten. Deed me denken aan de nacht op de camping bij Las Vegas in 1978!!!!! Geniet nog even! Hier blijft het nog aan de frisse kant! ps Hier in Utrecht kunnen we trouwens nog wel een buitje voor de groententuin gebruiken!