Manja-en-Marc-down-under deel 3

Laatste dag in Sydney

Hoi luitjes,

Sorry maar het is nog niet gelukt om foto's te downloaden. Ik zit nu op de werkcomputer van een rechter in deze stad waar wij vanavond eten en haar computer is dusdanig beveiligd dat ik geen foto's kan downloaden dus nog even geduld.Ik heb nog maar 492 foto's gemaakt en het zal een klus worden om te sorteren maar ik beloof jullie dat ze het bekijken waard zijn. We hebben alle historische plaatsen en musea bezocht en hebben de MARDI GRAS mee gemaakt. Een fantastische optocht van maarliefst 20.000 homo's en lesbiennes. Geweldige sfeer en dit jaar in het teken van politieke statements over de vrijheid (beperkingen) voor gay people. Hebben het prima naar ons zin en hebben ontbeten in een groot dim-sum restaurant en 's avonds Vietnamees. Vandaag gelunched in fish market met verse kreeft, oesters garnalen en fish and chips. Morgen vertrekken we naar Wollangong waar we bij een collega van Alastair logeren en zijn universiteit gaan bezoeken.

Hallo thuisfront, we hebben vandaag weer prachtig weer. De eerste dag in Sydney zijn we toch verbrand! Nu is het wat bewolkt en gisteren zelfs regen maar met 26 graden vinden we dat niet erg. Mijn schoenen heb ik met de fohn gedroogd dusso what. Het is genieten van de gastvrijheid van de vrienden van A &K en de leuke australiers en andere vakantiegangers. Je hebt snel contact en een bierteje uitgewisseld! Vandaag het Sydney museum bezocht om de geschiedenis in beeld en verhalen te zien. Bijzonder hoor.Zoals jullie al begrepen hebben eten we hier heel gevarieerd: Chinees, Vietnamees, italiaans, zoals heel australie een mix is van nationaliteiten. We gaan eten dus groeten en warme kusssen van ons beiden. Geweldig jullie reacties te lezen. Blijven doen aub. Merlijn je foto's waren erg leuk van schiphol.

G'day Manja en Marc

Reacties

Reacties

Lucienne

Mooi om te zien dat jullie met volle teugen genieten, ga zo door, ik dacht even dat jullie nu al opgepakt waren en bij de rechter zaten, maar dat valt gelukkig mee. We zijn erg benieuwd naar de foto's dus ik hoop dat dat binnenkort nog lukt die te downloaden, tot dan doen we het met jullie mooie verhalen.

G' day de lagassen

Irene

Mooi om jullie leuke verhalen te lezen, het enthousiasme spat eraf. Ik begrijp dat het smeren niet helemaal het verwachte resultaat heeft opgeleverd. Maar je weet "het kan hard gaan", zoals een gevleugelde uitdrukking was bij een van onze reisjes. We kijken uit naar jullie foto's en het volgende vakantieverhaal. Groetjes, Peter en Irene

Yasmin

Inderdaad, al dat verschillende soorten eten, Europees, Aziatisch. De lekkerste Thaise vissoep tot nu toe heb ik in Australie gegeten, bevroren mango als een soort ijssnack.
Ook al levende dieren in de natuur gezien? Dat mis ik weleens hier in Nederland, de hagedissen die komen bedelen, de slangen die in een rolletje in de zon liggen te slapen, de waanzinnig gekleurde vogels...
De optocht voor holebi's is in Australie begonnen en is dus blijkbaar uitgegroeid tot een megafestijn.
Ted heeft ook al weer plannen om te gaan, maar ik moet er nog even over nadenken. Ik had vorige keer de hele tijd last van jetlag. Voor de rest natuurlijk niets mis met het land. Alle herinneringen komen terug, dus blijf vooral vertellen!

xxYasmin

Jan van Galen

Ach wat een armoede, zo ver weg en dan zo schraal eten, wat leef ik met jullie mee. En dan ook nog 20000 flikkers die je voor de voeten lopen, hier heb je alleen zo af en toe last van een hele valse dikke en daar is overheen te komen, maar 20000 dat is teveel, zelfs voor mij.... alhoewel.....

Jan

leony

hoi Marc en Manja
Zo te lezen is dit wel een super reis zeg !!! Fijn dat jullie genieten en leuke mensen ontmoeten. Hier alles goed hoor ! Doe Alistair en Kathleen de groetjes van ons.
liefs Onno en leony

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!