Manja-en-Marc-down-under deel 3

Stuck in the middle of nowhere

El questro 24 april 2012 Toen we vanmorgen wakker werden om half zes was het flink aan het regenen.Toen we naar buiten keken zagen we dat ons kabbelend beekje verandert was in een snel stromende rivier.Toen we gingen kijken naar de Pentecost, het riviertje wat we met de jeep moeten oversteken,was het water enkele meters gestegen en dreven er grote boomstammen door het kolkende water.Dat wordt een probleem en ja hoor de weg werd door een jeep van de ranger geblokkeerd en als net bleef regenen dan kon het wel dagen duren voordat de oversteek werd vrijgegeven.No worries, wordt dus een dagje langer blijven op zich geen straf maar als het langer gaat duren missen we onsvliegtuig naar Darwin en vervolgens naar Adelaide. In ieder geval tijd om dit verslag te schrijven. In het vorige verslag waren we aangekomen in Kununurra.Daar hebben we een bus/boottocht gemaakt naar Lake Argyle en de Ord rivier.Na een uurtje in de bus werden we afgeEt aan de voet van een dam die de Ord rivier afscheidde van Lake Argyle.Door deze dam die geheel van leem en stukken rotsblokken was gebouwd bleef het waterpeil tot op de centimeter beheersbaar.Voor de aanleg van de dam was er nog een verschil van meer dan 10 meter in regen of droog seizoen.Deze dam is met name aangelegd om de irrigatie van een immens groot landbouwgebied mogelijk te maken.Bovendien levert de waterkrachtscentrale stroom aan de omliggende plaatsen en aan de diamantmijn.De jonge maar zeer bekwame schipper / reisgids liet ons zien wat de positieve werking op de natuur is door het geringe hoogte verschil.Zoetwater krokodillen,rock wallabies,vleermuizen en prachtige vogels werden door hem aangewezen en bovendien gaf hij uitleg over de verdere ontwikkeling van dit gebied.( zie de foto,s) De tocht over de rivier was ongeveer 60 km lang dus moest er af en toe ook wel wat vaart gemaakt worden maar dat ging uitstekend met twee zware buitenboordmotoren die de rondvaartboot in een speedboot veranderde.Na aankomst een frisse duik in het zwembad van ons motel en de auto omgeruild voor een four wheel drive.Nu die hadden we ook echt wel nodig voor onze tocht naar El Questro want de laatste 50 km ging over een dirt road ( onverharde weg) De berucht Gibb river track met her en der doorwaadbare plekken door riviertjes, echt spannend. Bij aanomst werden we in een uitgebouwde meterkast ondergebracht maar na wat kissebissen met de leiding van het park werden we naar de door ons geboekte kamer met terras aan een beekje gebracht.We hebben daar verschillende tochten gemaakt en Mike en ondergetekende zijn om 6 uur in de morgen vertrokken om de Amalia gorge te bekijken.een zeer pittige wandeling met heel wat geklauter langs rotswanden en gladde rivierbeddingen.Er was dan ook geen draad meer droog aa mijn lijf maar de beloning was er ook naar: een frisse duik in een bergmeertje onder een heuse waterval.De favoriete plek voor Manja was de Zebedee springs met thermale baden tussen de rotsen omringd door 16 meter hoge zeldzame Livistona palmen, echt te gek. Zaterdag was het druk in het kamp want er was een "feestelijke"herdenking van een roemruchte medewerker die vorig jaar was overleden.zels zijn baas kwam uit Londen overgevlogen om de as van buddy volgens zijn wens uit te stooien over de Chamberlain river.Daarna een barbie met veel drank en gehos. Het feit dat jullie dit verslag nu kunnen lezen bewijst dat we veilig de oversteek hebben gemaakt want van,orgen werd de weg vrijgegeven en daar er weer regen werd verwacht hebben we meteen onze biezen gepakt.De vlucht naar Darwin en Adelaide hebben we omgeboekt naar vrijdag en zaterdag en helaas pindakaas een nieuw hotel in Darwin gezocht.We zijn gelukkig op tijd in Adelaide voor de verjaardag en onze eerste footy wedstrijd op zondag.Maar dat is voor het volgende verslag.Kortom jullie zijn weer bijgepraat en we kijken uit naar jullie reacties.Morgen ga ik aan de slag met de foto,s Groetjes van ons beiden Manja en Marc

denise & robin

Wat gaaf!! naar de Australian Footy, ik weet nu al iemand die jaloers op jullie is!!! de Zebedee springs klinken heerlijk!! ben erg beniuwd naar de foto's

xxxx

Lucienne

Wat een prachtig avontuur en zo zie je maar natuur valt niet te plannen, goed dat jullie hebben kunnen omboeken veel plezier bij de footy's en de verjaardag.

Liefs lucienne

Petra

na een heerlijke koorrepetitie (ondanks maar negen aanwezigen) even gezellig jullie verslag gelezen. wat een fijne reis! nooit een saai moment. heerlijk om te lezen, ik geniet mee! veel liefs en groeten vanuit nat Capelle.

robin

welke verjaardag??? hahahahaha geintje
nou geniet er van en veel plezier bij de footy wedstrijd

robin

pootje van ami