Manja-en-Marc-down-under deel 3

Vliegtuig in.vliegtuig uit

Sinds het vorige verslag hebben we weer heel wat afgereisd.Nadat we toestemming hadden gekregen om te vertrekken in El Questro hebben we onmiddelijk de overtocht door de nog wat ruig stromende rivierbedding gewaagd omdat er meer regen werd voorspeld.In Kununnurra kregen we een prettige verrassing omdat we een upgrade kregen in het appartementencomplex.Zowel Mike als wij hadden een volledig luxe ingericht appartement tot onze beschikking met een fantastisch zwembad om weer even bij te komen. Heerlijk gegeten in ons favoriete restaurant Pumphouse en in de middag afgereisd naar Darwin.Het vliegtuig zat vol met mijnwerkers uit de goud en diamantmijnen in de streek. De avond doorgebracht in de gezellige stad met een bezoek aan de Ierse pub waar we goede herrinneringen aan hadden uit ons eerder bezoek aan Darwin.Mike had een vlucht naar Melbourne geboekt om 1 uur in de nacht en wij zijn de andere dag'smiddags vertrokken naar Adelaide waar we door onze gastheer Alan van het vliegveld werden gehaald.De zus van Kathleen vierde haar 50 jarige verjaardag en daar zijn we even naartoe geweest nadat Alan ons wat mooie plekjes van Adelaide had laten zien.De zondag stond geheel in het teken van Footy.Allereerst naar een wedstrijd van de zoon van Alan, Aidan.Helaas verloor zijn ploeg met stevige cijfers maar de coach was na afloop in de kleedkamer toch nog aardig tevreden over zijn team.In het clubhuis van de Port Adelaide uitgerust met een prima restaurant een Aussie lunch gegeten en daarna met de supportersbus naar het stadion voor de eerste echte professionele footy match tussen de Adelaide crows en Port Adelaide een derby tussen twee plaatselijke clubs.De strijd ging tot het derde quart gelijk op maar in het laatse halfuur waren de Crowste sterk voorönze'club.De sfeer in het stadion was reuze gezellig en supportes van beide clubs gaan vriendschappelijk met elkaar om en hebben een gezamenlijk vijand: de scheidsrechters (3). Wat een uithoudingsvermorgen van die spelers 4 maal een halfuur rennen over dat immens groot veld met stevige robbertjes handtastelijkheden om de bal te krijgen.Kortom een geweldige ervaring.Maandagmorgen werden we door Alan weer op het vliegveld afgeleverd voor onze laatste binnenlandse vlucht naar Melbourne.We hebben nu wel even genoeg vliegtuigen gezien en waren blij om weer bij onze reismakker Mike de laatste loodjes van onze vakantie te ondergaan,Mike verraste ons omdat hij voor de gelegenheid maar een luxe car had gehuurd want in zijn vrachtwagen was het toch wat moeilijk tuffen voor ons drieen,In deze laatste week kennis gemaakt met zijn oogappel Gryf en zijn jonge broertje van3 maanden en zijn we in onze trips in en rond Melbourne zijn belangrijkste brienden gaan bezoeken.Ook de buren kwamen op dekoffie,sorry het bier om met ons kennis te maken.Leuke interessante mensen die heel open en vrij vertellen waar ze mee bezig zijn en wat hen boeit in het Aussie leven.Ook Mike had kaartjes geregeld voor de derby in Melbourne tussen de Bulldogs en Collingwood.Weer een prachtige wedstrijd en weer verloor ons cluppie.De hartsvriendin van Mike moest helaas werken dus hebben we tussen de middag met haar in een pub gelunched, weer erg gezellig en leuk om de rouw te ontmoeten waar Mike vaak over had gesproken. Het einde van ons avontuur komt in zicht en we kijken uit naar het weerzien met familie, vrienden en Ami.Daar zullen we dan toch eerst nog wat vlieguurtjes voor moeten doorbrengen (29) Hoe dat zal gaan lees je in ons laatste verslag als we veilig zijn aangekomen in Capelle.Bereid jullie maar vast voor op onze verhalen en een selectie van de 2500 foto,s die ik gemaakt heb. Tot in Capelle

Manja en Marc

Foto's: http://bit.ly/LNkUg4

Conny en Theo

hallo Manja en Marc,

op afstand volgen we jullie schitterende belevingen.
en nu maar snel nog even een krabbel anders zijn we echt te laat.
maar jullie verhalen...I wish..... wie weet ooit. maar de belevingen en jullie verslagen zijn boeiend. complimenten.
voor zo ver we ook de foto's hebben kunnen vinden, in een woord schitterend.
nog even volhouden en je bent zo weer in het mooie Nederland. wel een advies, neem aub de zon mee. sinds jullie het land uit zijn heb ik nog maar weinig zon gezien Toeval (?????). liefs van Conny en Theo

Alan and Aidan

hi Marc and Manja - it was nice to have you visit (even though Port Adelaide didn't win!) ... and we hope your return journey wasn't too horrible ...

Lucienne

Jammer niet gelukt weer de eerste te zijn, toch weer leuk om jullie vervolg verhaal te lezen. En mijn broer als een echte footy fan haha, maar goed dat dit hier niet gespeeld wordt anders was je hem ook regelmatig kwijt voor een bezoek aan het stadion Manja.

Nou ondertussen heb ik Marc al gesproken thuis en we zijn heel benieuwd naar jullie verder verhalen en een " paar" foto's

G'day en tot gauw

hans en mo

Wat maken jullie veel mee zeg en wat zal het saai worden in capelle! Heerlijk zoveel fantastische ervaringen.
Behouden vaart, liefs van ons.
H&M