Manja-en-Marc-down-under deel 3

Great Ocean Road en Adelaide

Hallo Allemaal,

Tijd voor een update . We zijn nu in Adelaide voor onze laatste dag hier om morgen naar Uluru te vertrekken. Het weer is hier de afgelopen tijd na een tweetal mindere dagen stalend blauw en 27 graden. Iedereen blijft zeggen dat we moeten blijven insmeren want anders.......... Nu ga er maar even voor zitten want er valt veel te vertellen.Zondag 22 maart zijn we uit Melbourne langs de kust gaan rijden over de Great Ocean Road naar Adelaide met verschillende stops. Een aan te raden route voor iedereen die naar dit stukje (nou ja 800 kilometers) Australie gaat. De oceaan laat zich zien vanuit een heuvelachtig gebied tot vlak ernaast rijdend door kleine plaatsjes waar dan een klein stukje strand is met een stukje park met bankjes waar je je lunch opeet. Onze eerste stop is bij de beroemde uitgesleten rotsen die ze de 12 apostellen noemen.( zie de foto's) Een indrukwekkend gezicht hoe de golven op de rotsen breken. Even verder rijden staat de London Bridge waar de tijd zijn werk heeft gedaan en de daadwerkelijke bridge ingestord is. De faciliteiten zijn perfect de hele route overal prima begaanbare paden en platforms, informatiecentra e.d. We hebben overnacht in een B&B, Daisies by de sea, een parel met uitzicht op de sea vanuit de kamer en het interieur heeft (hoe verassend) allemaal margrietjes. De mooiste plek om te verblijven tot nu toe. Het ontbijt was typical British met alles erop en eraan,heerlijk vers en smakelijk. Port Fairy is een oud vissersplaatsje met een uitgebreide kaart waarop alle scheepswrakken zijn aangegeven van de schepen die voor de kust zijn vergaan. Naast een stevige wandeling naar het dorp ,hebben we een natuurreservaat bezocht Tower Hill in een oude vulkaan. Koala's in de bomen. slangen in de struiken en emoes op afstand, prachtig om te zien. De paarden van een nabijgelegen manege werden getraind op het strand in de golven van de zee en Manja zag zelfs een zeehond in de verte. Op naar het volgende etappehotel. Mount view Motel in Mount Gambier. Nog nooit zo'n ouwe troep gezien maar het bed was schoon en maar voor een nachtje dus niet zeuren.Langs de kust verder naar het Noorden waar we stopten bij de Petrefied forest ( zie fot's) en nu een school zeehonden die even langszwommen. Wat ze niet allemaal doen voor een paar Dutch tourists. Blue Lake bezocht wat een uiterst blauwe kleur heeft (in November) . Opweg naar Adelaide gestopt bij een Winery waar verschillende soorten wijn werde gemaakt en we de oude wijnvaten en wijnpers konden zien. Wijn ingeslagen voor na aankomst in Adelaide. We logeerden bij de zus van Kathleen, Josephine, uiterst gastvrij en bekend om haar Pavlova die we uiteraard hebben geproefd. In Adelaide verschillende plekken bezocht, inkopen gedaan op de markt en een tocht gemaakt naarhet Cleland Wildlife Park waar we verschillende beesten hebben gezien. Gelukkig geen dierentuin maar een groor natuurpark waar de beesten ruimte zat hadden om de toeristen te ontvluchten. Dat laatste deden ze natuurlijk niet want ook wij hadden een zakje voer gekocht om de dieren te voeren.'s Avonds zijn we verrast door een optreden van een trio folks singers in een prachtigPlanetarium. De muziek werd gespeeld in het donker terwijl de sterrenhemel werd geprojecteerd en we uitleg kregen over de sterrenhemel down South. Praktische info voor straks in Uluru. Morgen gaan we met het vliegtuig naar Alice Springs en we weten niet of we daar de mogelijkheid hebben om te mailen. Dus misschien even radiostilte maar de fot's schieten gaat door ( nu pas 1200 foto's dus dat valt wel mee) Groeten van ons beiden en we kijken uit naar jullie reacties over verhalen en foto's

G'day Manja en Marc

Jan and Peter

Delighted to get your latest update - not sure what you said! but the photos are fantastic. You are seeing parts of Aussie we have never been to - look forward to more, safe travelling, J&P

waldi

wat geweldig al die mooie foto's wat een belevenissen
neem maar zo,n lief koalatje mee en heerlijk dat mooie
weer hier koud nat niks aan ik ben terug van logeren
goes fi jarig vandaag theone we gaan uit eten allemaal
gezellige dingen groetjes van theo en waldi ga door metgenieten wordt het niet teveel?????

Yvonne & Ed

Wat een mooie foto's! De zus van Kathleen zou haar tweelingzus kunnen zijn, zo lijken ze op elkaar. Jullie verhalen en foto's zijn de moeite van het lezen en bekijken waard.

gerrit & fia

Lieve Luitjes,
hoogste tijd dat wij weer eens een reactie geven.
bedankt voor jullie mooie verhalen en prachtige foto's, maar we genieten vooral van de opmerkingen bij de foto's. blijf vooral zo doorgaan. een mens kan nooit teveel lachen.
dikke knuffel vanuit een wisselvallig Capelle. (voorlopig missen jullie hier nog niets hoor!)

Merlijn & Nelly

Zo luitjes, al zoveel avonturen en pas op de helft van de vakantie! We blijven meegenieten, de foto's worden steeds beter. De 12 apostelen kan je zo op posterformaat aan de muur hangen, zo mooi! En inderdaad, de opmerkingen eronder maken het allemaal nog leuker. Kijk uit naar de eerste kiekjes van ayer's rock!
Goede vlucht en veel plezier in het binneland, ook namens Nelly

vostenkate@cs.com

Wat een belevenissen en die koalaatjes...zijn ze net zo schattig als ze er uit zien? en het is meegenieten met jullie reis door jullie verhalen en de schitterende foto's!
Lieve alletwee een hel goeie voortzetting van jullie reis, heel veel liefs voor jullie en natuurlijk voor K en A en tot ziens in dat andere mooie land, Vivienne.

Bernard&Joan

Wat een reis! Was die lobster geen leuk idee voor de kerstmarkt? Verkoop je toch zo!
Geniet verder.