Manja-en-Marc-down-under deel 3

Northern Territory, great barrier reef en Cairns

Hoi luitjes,

We hebben weer een totaal ander deel van Australie gezien. Eerst naar nationaal park Lichtchfield waar we termietenheuvels hebben bekeken en door het tropische regenwoud hebben gelopen o.l.v. een goede gids/chauffeur. Gevaarlijke plant door de Aboriginals genoemd' wait a while' met puntige stekels die aardige wonden veroorzaken maar bovendien erg lang prikken. dus maar even wachten en andere kant op gaan. Geslapen in Cairns waarna we een dagtocht hebben gemaakt naar Kuranda met een klassieke trein tegen de berg op. Na een bezoek aan een Rainforest natuurpark waar we in een oude amfibievoertuig hebben gereden dwars door moerassen en meertjes werden we getrakteerd op een dansje door Aboriginals en demonstratie didgeridoo spelen, speerwerpen en boomerang gooien. Tot nu toe heeft er nog nooit iemand de boomerang gevangen. De volgende dag de grote excursie naar het great barrier reef. met een pijlsnelle catemaran naar een kunstmatig eiland naast een koraalrif. Aardig wat mensen werden zeeziek behalve de lage landers met zeebenen. Ja wat doe je dan op zo'n eiland......duiken natuurlijk. Na een korte instructie door onze Japanse duikinstructrice gingen we letterlijk kopje onder naar de prachtige wereld van het rif.Opeens werd ik belaagd door een prachtige grote vis genaamd Wally die nadat ik hem vriendelijk had geaaid best bereid was om met mij op de foto te gaan. Deze foto zien jullie wel als we weer in Nederland zijn. Na een half uur rondzwemmen terug voor de lunch en daarna nog een duik achter de juf aan die ons allerlei bezienswaardigheden heeft laten zien.Na het aaien van een speciaal soort zeewier ontsnapte Nemo. de hoofdpersoon uit de Walt Disney film. Ik kon er geen genoeg van krijgen maar op een bepaald moment moet je toch weer naar boven. Manja had ondertussen met een boot met glazen bodem en zijkanten het rif van boven aanschouwt.Na aankomst in Cairns naar Port Douglas waar Luciennen weer voor een'simpel' verblijf had gezorgd .Een waar resort met uitzicht op het regenwoud.In Port Douglas wat door de winkelstraat gelopen met een slapende slang in een boom.Op naar Daintree park waar we een fantastische wandeling en boottocht door het 50 mijoen oude rainforest hebben gemaakt.Via Cairns naar Dunk Island een tropisch eiland met...tropische regenbuien.Wat een water.Gelukkig ook een dag zon zodat ik de hoogste (en enige) berg van het eiland heb beklommen om voor jullie foto's te maken.Een aantal zijn op het web maar het gaat in dit ineternet cafe heel langzaam dus jullie hebben er nog tegoed. Maar wel even anderhalf uur tegen een berg op geklauterd voor het thuisfront.Verder bestond het vermaak uit eten, eten en nog eens eten. We waren net op tijd klaar met de lunch om ons voor te bereiden op het diner. Dus we lijden wat af hier. Vanmorgen met de boot en de bus terug naar Cairns voor onze volgende avonturen. Groetjes van Manja en Marc

P.S. Sorry Aidan I wrote your name by mistake Eden againt thanks for your very useful expenation of Aussie rules. In do not miss a game at the t.v.

waldi

wat een reis en wat een uithoudingsvermogen hebben jullie Theo was verrast met de foto's van de trein bedankt Hier een hele week mooi weer genieten en fietsen veel. De natuur is hardstikke mooi Allemaal bloesems.Er zwemmen weer regelmatig labradors in de vijver voor het appartement leuk om te zien. Groetjeswaldi

Lucienne

Wow van crocodile dundee, naar jacques cousteau, ben trots op mijn bijna 60 jarige broertje. Super dat jullie het nog steeds zo naar je zin hebben, de tijd vliegt wel, nog even en jullie zijn gewoon weer in het kleine kikkerlandje. Geniet nog van de laatste loodjes, en we zien uit naar een avondvullend fotoprogramma in Capelle

Kus je zusje

marianne

Wat een prachtig verslag.!!!! Dacht ik toch even dat ook Manja was ondergedoken om de vissen te aaien...

Geniet er nog van de komende weken

groetjes,

Marianne

Manja

Ja beste mensen. dat wordt een avondvullend programma met Marcs verjaardag. Ook daar kijken we al naar uit. Dus iedereen tot de 9e mei en daarvoor nog verhalen en foto's vanuit Australie. alles hier prima!

Maurice

wait a while is een plant die gelukkig niet in jullie tuin groeit, anders had ik ook wel effe gewacht.

de tuin is weer netjes en licht nog goed bij.

succes en geniet ervan...................

Yvonne

Dear Queen Eleonora,

I hope you were also in purple/red...
Ben heel benieuwd naar je verhalen over "the Australian red hats". In ieder geval zullen wij je a.s. zaterdag in Amersfoort missen!
Een goede en veilige thuisreis gewenst van ons beiden.
Yvonne & Ed

Bernard en Joan

Leuk die "spelletjes" didgerido, speerwepen en boomerang. Iets voor de altenavonden, Manja?