Manja-en-Marc-down-under deel 3

Terug in Melbourne

Beste luitjes,

We zijn weer terug in Melbourne voor de debriefing aan Kathleen and Alastair. Het is dag 54 van onze vakantie en over twee dagen zitten we weer 24 uur in het vliegtuig op weg naar huis. We zijn zoals afgesproken opgehaald van het vliegtuig door A+K en zijn naar ons nieuwe gastadres gebracht bij Mike een pracht vent die we ook in Ouroux hebben ontmoet. Hij heeft een prachtig huis met een speciaal deel voor de gasten compleet met eigen badkamer, wat wil je nog meer. Weer onthaald op een door Mike gekookte BAr BQ en weer de nodige flessen wijn. Het blijft 'tobben' met dat eten straks moeten we voor onszelf nog overgewicht betalen aan Cathay pacific. Heerlijk uitgerust en de volgende dag met Mike in de bus naar de stad. Mooie tocht gemaakt op rondvaartboot over de Yarra rivier en de haven van Melbourne. Achter op het dek gezeten lekker in het zonnetje. Jammer dat een aardige meneer met zijn hond op een surfboard door de boeggolf van de rondvaartbord van zijn board werd gegooid. (hond en baas zijn veilig aan land gegaan). Met Mike na zijn werk afgesproken in een van de mooiste kroegen van Melbourne en na wat alcohlische versnaperingen met de bus naar huis. Gisteren hebben we de hele ochtend doorgebracht op Victoria Market. Je kijkt je ogen uit wat ze daar al niet verkopen. Daar samen met Mike ontbijt genuttigd. De middag heb ik wat zitten kroelen met de tweebejaarde honden van Mike en zijn we terug gegaannaar de stad voor..je raad het al een volgend biertje in zijn stamkroeg. Weer erg'vies' maar ja in dat warme weer moet je de boel wel nat houden. In de Italiaanse wijk van Melbourne gegeten in een piepklein restaurantje wat slechtd door intimi kan worden bezocht want aan de buitenkant is er van een restaurant niets te zien. Een gewone deur die na een paar keer kloppen wordt opengedaan en waar een eersteklasitaliaanse maaltijd wordt bereid. Na de koffie met echt italiaans gebak nog even een afzakkertje in de kroeg en met de tax terug naar huis. Op dit moment is Manja op stap met de dames van de Red head society in Melbourne. De zes dames, in vol ornaat ,stonden haar op te wachten op de trappen van Flinders street station, de drukste plek van Melbourne. Kortom de dames wensten gezien te worden en dat lukte aardig zelfs voorbijgangers vroegen of er een foto gemaakt kon worden van dit illuster gezelschap. Morgen nog een rustig dagje met een afcheidsetentje en dan zit het erop. Ik ga nu proberen of ik nog wat foto's op het web kan plaatsen.Groeten van ons beiden en bereid jullie maar vast voort op onze verhalen als we terug zijn

G'day, mates

Manja en Marc

Lucienne

Ja luitjes het zit er bijna op, maar volgens mij kunnen jullie op alle avonturen voorlopig wel even teren, geniet nog lekker even van de laatste australische zon en andere heerlijkheden en dan even doorbijten tijdens die lange vlucht, om daarna weer hopelijk in een redelijk weertje jullie jongens, Merlijn, Robin en Ami weer in de armen te sluiten.

G' day wordt dan weer gauw au revoir.

waldi

bijna finito ik denk dat jullie nooit meer kunnen wennen aan het leven hier al hebben wij de laatste weken niet te klagen over het weer heerlijk zo. we wensen jullie een goede voorspoedige reis terug en laten jullie dan even acclimatiseren en dan sta ik toch echt op de stoep om jullie te aanschouwen liefs waldi

Lucienne

En ja hoor op de valreep vanmorgen een kaart uit Kakadu op de mat, maar de foto's van de vakfotograaf op jullie site zijn mooier, zaten weer erg mooie plaatjes bij. Ik hoop dat ze in Melbourne al een beetje zijn bijgekomen van de ladies met de rode hoeden haha. Toch bedankt voor de kaart, ik had al een subtiele vraag gekregen of ze in australie geen kaartjes hadden haha.

Liefs uit een zonnig nieuwegein

Bernard en Joan

Leuk die spelletjes speerwerpen, didgerido en boomerang. Iets voor de altenavonden?

Bernard en Joan

Dank voor de fantastische verhalen en foto's. We wensen jullie een hele goede en rustige terugreis.

gerrit en fia

Lieve buurtjes,
Wat een verhalen en wat een foto's.
Om stinkend jaloers op te worden!
We zijn blij jullie binnen een paar dagen weer te kunnen verwelkomen.
Een voorspoedige terugreis toegewenst en hopelijk tot gauw.
Ge'it & Fi