Manja-en-Marc-down-under deel 3

Het zit erop, weer thuis op Hollandse bodem

Beste luitjes,

Het zit erop, we zijn weer thuis. Na nog een paar heerlijke dagen in Melbourne waar we's avonds tijdens het eten op een terrasje verrast werden door een 'spontaan 'aantal uitslaande branden ( zie foto's) afscheid genomen van onze gastheer en K en A. De laatste avond hebben wij ze uitgenodigd voor een afscheidsdiner in een door Mike gereserveerd restaurant. Prima sfeer en voor het laatst genoten van een heerlijk stuk kangaroo biefstuk. De laatste ochtend zijn we gaan ontbijten in een klein restaurantje zodat we goed aangesterkt waren voor de komende vliegreis.

Kathleen and Alastair hebben ons keurig afgezet op het vliegveld ( ze wilden er zeker van zijn dat we het land ook daadwerkelijk zouden verlaten) en begon onze reis back home. Het vliegtuig vertrok keurig op tijd maar moest nog even terug naar de pier omdat een electronisch onderdeel niet goed functioneerde. Gelukkig waren we nog op de grond en na 40 minuten was het dan zover en gingen we op weg naar Hong Kong. Even spannend omdat we in Hong Kong maar 2 uur hadden om over te stappen maar de piloot heeft wat gas gegeven en had de schade al weer ingehaald. In Hong-Kong moesten we naar het andere eind van het reusachtige vliegveld wat een aangename wandeling was na 10 uur zitten. Gelukkig hoefden we nog maar 12 uur dus dat viel wel mee. In een dikke Boeiing 407 naar Amsterdam waar we zaterdagmorgen om 6.30 arriveerden. Merlijn en Robin hebben ons keurig opgehaald en om 8. uur waren we thuis. Poeh , Poeh wat een eind vliegen maar je krijgt er dan ook wel wat voor terug.We hebben van elke minuut genoten en hebben nog wel even tijd nodig om de ervaringen te verwerken. De 8 GB aan foto's (2400) zullen daarbij vast helpen. De mooiste hebben jullie natuurlijk al gezien op het reislog. Als presentje voor de trouwe lezers en kijkers staan er ook een aantal fot's op van mijn duikervaring bij de great barrier reef. De meeste vissen heb ik met eigen ogen gezien maar de foto's zijn gemaakt door de duikinstructeurs. Geniet ervan .

Australie was een groots land met ontzettend veel varieteiten van droge woestijnen tot regenwouden met afstanden die voor onze begrippen enorm zijn.Kennismaken met een eeuwenoude cultuur van de aboriginals was ook zeker een hoogtepunt maar bovenal zullen we de openheid, vriendelijkheid en gastvrijheid van de Aussies ons blijven herinneren. Kortom na ca. 56 uur vliegen waarin we 26000 mijlen hebben afgelegd,de honderden kilometers in bussen en auto en de vele verschillende bedden waarin we hebben geslapen is het goed om weer thuis te zijn. Gekke ervaring om vanuit een herfstsfeer en naderende winter in de lente terecht te komen. Mensen bedankt voor jullie reacties op ons log en hopenlijk hebben jullie een beetje kunnen meeleven met onze avonturen in dat verre maar o zo mooie Australie

G'day

Manja en Marc

To all our friends in Australia:

We are safe and well back home in The Netherlands and it is strange to experience the start of the winter and the start of the summer within 24 hours. It is really springtime in Holland as you can see on the picture of our garden (specially for Janet in Canberra) . After ca 27000 miles of travelling with more than 56 hours in planes we enjoy sitting in our garden and sleeping in our own beds.It will take some time to get all the lovely experiences in line but we have to hurry a little bit because our friends in Holland are very anxcious to hear our stories at my birthday party within a few weeks. They do not know that I have 8 GB ca. 2450 fotos for them to watchand at least 4 games of Footie on DVD. I hope I can manage to explain the Aussie rules to them but if I fail I will call my little friend Aidan in Adelaide for some help. Specially for Jo I put the pictures of my diving experience at theGreat Barrier Reef on this travellog. Most of the fishes I Have seen but the pictures are made by the diving instructors. It is very difficult for us to figure out wat was the most impressive experience of our journey. We loved the many different landscapes and views we had, desserts, rainforest, waterfalls, rocks etc. The cities we stayed in had all their own character and interesting things to visit. The museums were all worth seeiing and were all well organised. We really enjoyed the portrait galley in Canberra becaus it gave us a quick overlook of the people who were important for the development of Australia. Visiting the immigration museum and the Aboriginal art in different museums was also very interesting.Having the opportunity to learn a bit more about the culture of the Aboriginals was very special and we are very pleased with the little piece of aboriginal art we bought in Cairns(see picture) We were impressed by the well organised touristic industry, everyhing went well, we were expected at every hotel and were picked up by taxis or busses right on time.Even our trip to the Great Barrier Reef was weel organised and I was pleasently surprised to be able to make two dives without any certificate. Thanks to the Japanese diving instructor did I see amazing things on the reef.

But the best thing we experienced were You guys. The friends we met made this journey really special. The kindness,hospitality,the open way of communicating gives us a feeling of coming home instaed of beiing some one passing by. We really enjoyed every minute of it. We hope that all of you will be able to spent some time in the Netherlands or France and be our guest for a while. Thank you again for not only giving us a bed to sleep in or an excellent meal to feed us but to give us a place we really felt at home. Thanks , thanks, thanks. We hope you were able to follow our trip by our travellog and that you enjoyed the pictures

See you all soon, with lots of love

Manja and Marc

Bernard en Joan

Welkom thuis, welkom in ons ook mooie land, zeker nu we hebben genoten van alle prachtig bloeiende bomen en struiken. Fijn dat alles goed is gegaan.
wat zullen jullie nog lang in Australische sferen blijven wanneer je alle foto's hebt bekeken. Geniet maar heerlijk na.

josephine w

Marc, thanks for putting the dive photos up for me to see. i'm glad you got to go underwater, & not once but twice! diving in the tropics is such a pleasure (i need to plan another trip soon...).
by the way, are you and Manja planning to open an Australian souvenir shop??
Jo.

Jan van Galen

Welkom thuis en ik heb de reis keurig kunnen volgen en nu snel weer wat nuttigs doen dame en heer!

Groet

Jan

Lucienne

Leuk dat jullie weer thuis zijn, dan hebben we tenminste weer eens een feestje, bijna jarige broer. De onderwater foto's zijn prachtig, dat je die vis niet heb kunnen meenemen als vriendje voor ami, had vast wel gepast in jullie sloot, dat was pas een souvernier geweest!!!

Nou geniet weer van ons kleine landje met al z'n ups en zijn down's en tot zaterdag.

Yasmin

Ik heb even een inhaalslag gemaakt en alles achter elkaar bekeken en gelezen. Ik was even in een andere wereld en tijd en genieten die foto's, omdat het zo herkenbaar is. Ik denk dat het enige verschil is met jullie reis dat we toen 'ietsje meer dieren' voornamelijk meer vogels denk ik hebben gezien, omdat er iemand met een telescoop meereisde. Maar daar zal in jullie fotogallery wel iets van terug te vinden zijn.